четвртак, 18. август 2011.

Potrošač

    Prošli su dani kada su se ljudi trudili i mučili za hranu, smeštaj, odeću i grejanje. Danas se većina oslanja na moć para. Danas kad ste gladni odete do pekare i kupite šta vam treba. Treba li vam stan, imate agenciju, odeća, imate butik, grejanje, imate peć koju uključujete u struju. Nekada su se kuće gradile sopstvenim rukama, odeća šila sopstvenim rukama, grejanje bi se dobijalo vatrom od drveća koje biste sami isekli, a hrana bi se lovila i donosila na kuhinjski sto. Ali ljudskom željom za poboljšanjem, a da se ne spominje pogotova želja za 
olakšanjem poslova i
mogućnosti dangubljenja doveli smo sebe u društvo potrošača gde se ljudi dele na kupce i prodavce. Naravno, to ne zvuči loše, ipak ko bi od nas hteo da se muči radom kad može da sve sredi kreditnom karticom svoje banke. Ipak, i pare na kartici nisu lako zarađene, neki su 12 sati dnevno radili za njih, a neki po 3, 4, ali i te pare su zarađene trudom, neki sa više, a neki sa manje truda. Ali zato barem za večeru nismo proveli 3 sata u šumi sa svim naoštrenim čulima. Potrošač tako postaje rob lakoće dostupnosti resursa koje mi uzimamo tako lako za gotovo. Sve je postalo tako lako da se iz doma stvorilo okruženje u kojem potrošač ne mora da izlazi više iz kuće. Potrošačka kultura sve više ima uticaj na nas, sve više nas zadržava kod kuće gde televizija, koja se izdržava od reklama prodavaca, sve više određuje naše rasporede primamljivim ponudama novih serija, emisija i filmova. Novi svetski poredak je već duže u toku i svet potrošača i prodavaca se stvara. Samo, glavno pitanje je: "Ko ste vi u novom svetskom poretku?"

2 коментара: